Tuesday, June 28, 2005

Kongressfrånvaro

FRÅNVARO Imorgon börjar Liberala ungdomsförbundets kongress 2005, och jag kommer därför vara (mer) frånvarande. Besluten kan följas på Kongresswebben, där man också kan läsa de många motionerna. Tyvärr lär jag inte kunna blogga från kongressen, men kontroversiella beslut om våld, sex, droger (och folkomröstningar) kommer förmodligen att märkas i media ändå.

Jag lovar att svara på Mathias bokutmaning när jag kommer hem. Det var länge sedan den dök upp, men jag har inte glömt den. Jag kan avslöja att jag läser och rekommenderar "The Control Freaks", en bok för de som är intresserade av brittisk politik och New Labour. Vill man bara läsa om Campbell & Co:s praktiska metoder, kan nog Nicholas Jones tidigare bok "The Sultans of Spin" vara bättre.

Håll utkik i VK på fredag, där jag (lätt Dunleavyskt) skriver om institutionell kultur, alliansen, statsstyrning samt kasperdockor.

Åter snart.

No comments: